عمده گرفتاری های معیشتی مردم به کاهش ارزش پول ملی مرتبط می باشد

به گزارش اجاره، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاهش ارزش پول ملی حتی دارایی بعضی از اقشار جامعه را از نصف هم پایین تر آورده است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه حل ها در حوزه تقویت ارزش پول ملی در کشور، اظهار داشت: باید به تقویت ارزش پول ملی به عنوان یک مسئله نگاه کرد تا راهکارهایی مناسبی برای آن استخراج کرد.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با اینحال مجلس یازدهم جلسات مختلفی را در ارتباط با تقویت ارزش پول ملی با مسئولین ذی ربط خصوصاً وزیر اقتصاد و همین طور رییس کل بانک مرکزی برگزار کرد و در این جلسات همیشه تلاش شد تا تعدادی از راه حل و برنامه های این دو نهاد بصورت مشخص مطرح شود
وی با اعلان اینکه به هر میزان ارزش پول ملی کاهش پیدا کند، مشکلات معیشتی افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: در صورت کاهش ارزش پول ملی داشته های حقوق بگیران، کارمندان و بازنشستگان از دست خواهد رفت و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
بشیری با اعلان اینکه کاهش ارزش پول ملی، شرایط معیشتی خیلی از اقشار جامعه را در تنگنا قرار می دهد، اظهار داشت: کاهش ارزش پول ملی حتی ارزش دارایی تعدادی از اقشار جامعه را از نصف هم پایین تر آورده است. هرچه ارزش پول ملی کاهش پیدا کند، قدرت خرید مردم خصوصاً قشر حقوق بگیران شامل کارمندان و بازنشستگان نیز کاهش پیدا خواهدنمود. از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشت که اقتصاد ایران دارای بنیه و ظرفیتهای زیادی است که باید به درستی فعال شود و لازمه آن این است که مسئولین به این موارد تمرکز کنند.
وی با اعلان اینکه نباید عمده مشکلات داخلی را به تحریم ها مرتبط کرد، افزود: اقتصاد ایران ظرفیتهای زیادی دارد و نباید با تعدادی از تکانه ها و همین طور اظهار نظرهای دشمنان گرفتار چالش شود. بدین سبب سیاست گذاران و مسئولین ذی ربط باید به موضوع تقویت ارزش پول ملی بیش از پیش اهمیت داده و این مساله را در اولویت اصلی خود قرار دهند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خانه ملت اشاره کرد: باید برای فشارهای اقتصادی که تحت تأثیر کاهش ارزش پول ملی به مردم تحمیل می شود برنامه داشت. همین طور باید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی به عنوان متولی این امر به وظایف خود در قبال کاهش ارزش پول ملی توجه داشته و تدابیری را در نظر بگیرند چونکه عمده گرفتاری های معیشتی مردم به کاهش ارزش پول ملی گره خورده است بدین سبب هرچه پول ملی تقویت شود رفاه و معیشت مردم نیز فراهم خواهد شد.

منبع: