مدیرعامل سازمان اموال تملیکی: ۲ و سه دهم هزار تن چای دبش فروخته شد

به گزارش اجاره، مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: اموال کوروش کمپانی شامل موبایل و تعدادی خودرو با اولویت در تیرماه جاری از راه مزایده به فروش خواهد رسید تا وجوه حاصل از آن در اختیار شکات قرار گیرد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، سید عبدالمجید اجتهادی بامداد امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه در سالهای گذشته اموال تملیکی مغفول مانده بود، اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در دولت رئیس جمهور شهید اظهار نمود: تمام اقدامات، پیشرفت ها و رکوردهایی که طی سه سال قبل صورت گرفته است در سایه تعامل دستگاههای مختلف بخصوص تعامل قوه مجریه و قضاییه بوده است و به قول رئیس جمهور شهید اموال تملکی نماد تعامل و هماهنگی بین دستگاهی است.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اضافه کرد: با هماهنگی که در دولت سیزدهم، کالاهای متروکه در انبارها که سال ها مانده بودند و تاریخ مصرف آنها گذشته بود منهدم و بقیه کالاها به چرخه تولید بازگشت.
وی ضمن اشاره به اقداماتی که برای اولین بار در سازمان صورت گرفت، اظهار داشت: تدوین برنامه تحول محور، تقدیر در جشنواره شهید رجایی، تبدیل شدن به نهمین شرکت دولتی سودده، کسب مقام برتر در اقدامات برجسته در سازمان های زیرمجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی و سایر اقدامات و رکوردهایی که جابه جا شد برای صیانت از بیت المال و با تعامل قوه مجریه و قضاییه صورت گرفت.
اجتهادی با اشاره به اینکه کارنامه اموال تملیکی در دولت سیزدهم درخشان است و به قول رئیس قوه قضاییه انقلابی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: علاوه بر تعیین تکلیف ابر پرونده های رسوبی که در ارتباط با دهه ۹۰ بود تعیین تکلیف کالاها با رشد ۵۴۷ درصدی به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.
وی افزود: در قسمت اعاده کالاها رشد یک هزار و ۲۰ درصدی داشتیم، یعنی کالاها به دست صاحبان اصلی و چرخه تولید بازگشت همینطور رشد ۶۱۰ درصدی فروش کالا و رشد ۱۶۱ درصدی استرداد کالاها در این دولت به ثبت رسید.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ انهدام ۲۶ درصد منفی بوده است اما کالاهای سلامت محور با حضور مسؤلان مربوطه بعد از بررسی و کنترل استانداردها در صورت نداشتن استانداردهای لازم منهدم شد.
اجتهادی به ساماندهی انبارها هم اشاره کرد: بیشتر از ۳ برابر نسبت به کل زمان تأسیس سازمان انبار خریداری شد همینطور در قفسه بندی ۱۹۲۰ درصد رشد داشتیم، هم اکنون ۸۰ هزار مترمربع به قفسه بندی انبارها اضافه شده است.
وی افزود: اولین اقدام در ساماندهی انبارها داشتن تجهیزات است بر این اساس در دولت سیزدهم، بیمه انبارها، تجهیز به دستگاههای اطفای حریق و پایش تصویری انبارها صورت گرفت.
راه اندازی سامانه سیات
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای افزایش شفافیت و کاهش فساد، اظهار داشت: راه اندازی سامانه سیات تکلیف سازمان از سال ۹۰ بود که هیچی اتفاقی نیفتاد اما در دوره جدید با بکارگیری پیمانکار جدید این مورد به نتیجه رسید و در ۲۲ استان فعال است و بزودی در هفته این سامانه رونمایی می شود، امیدواریم دستگاههای کاشف هم به این سامانه متصل شود تا تعیین تکلیف کالاها سرعت بگیرد.
اجتهادی به اقدامات سازمان در مبحث مسئولیت اجتماعی هم اشاره نمود و اظهار داشت: بر مبنای قانون در اینباره وظیفه قانونی نداریم اما، در این حوزه کمک های خوبی در اختیار کمیته امداد، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و نهاده های حمایتی قرار دادیم و کالاهایی که مجوز استاندارد و بهداشت داشته برای محرومیت زدایی در اختیار این ارگان ها قرار دادیم که میتوان به مشارکت در پویش دست های مهربان سازمان تبلیغات و طرح نسیم مهربانی وزارت آموزش و پرورش اشاره نمود.
۴ هزار خودرو تعیین تکلیف شد
وی ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که از جانب مقام معظم رهبریتعیین شد، بیان نمود: در اجرای قانون بودجه سال گذشته، ۴ هزار خودروی سواری و ماشین آلات راهسازی تعیین تکلیف شد و امسال هم بر مبنای قانون بودجه تعیین تکلیف یک هزار انواع خودرو های سواری و ماشین آلات صنعتی و معدنی بر عهده سازمان قرار داده شده است که با هماهنگی های بین دستگاهی که صورت خواهد گرفت این ماشین آلات در مزایده عرضه خواهد شد.۲۷۶ هزار متر مربع سند به نام دولت صادر شد
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به املاک و مستغلاتی هم که در اختیار این سازمان قرار دارد هم اشاره نمود و اضافه کرد: مهم ترین این پرونده ها متعلق به املاک شهمیری با ۸۵ هزار متر مربع در مازندران است که کل این اموال در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت همینطور با املاک سادات خوزستان در مجموع از این دو پرونده ۳۰۰ ملک در اختیار سازمان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه سال جاری ۲۷۶ هزار متر مربع سند به نام دولت صادر گردیده است، اظهار داشت: پارسال ۱، ۲۰۰ میلیارد تومان املاک فروخته شده که نسبت به ۳۰ سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است.
اموال کوروش کمپانی به مزایده می رود
اجتهادی افزود: همینطور اموال کوروش کمپانی شامل موبایل و تعدادی خودرو با حکم دستگاه قضایی در اختیار این سازمان قرار گرفته است و با اولویت در تیرماه جاری از راه مزایده به فروش خواهد رسید تا وجوه حاصل از آن در اختیار شکات قرار گیرد.
اقدام سازمان برای فروش جای دبش
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی به وضعیت پرونده چای دبش اشاره نمود و اظهار داشت: میزان زیادی از این محموله در منطقه ویژه پیام و یکهزار کانتینر در بندر شهید رجایی بوده همینطور بخشی از ماشین آلات صنعتی هم در اختیار سازمان قرار گرفته است که بخشی بعنوان متروکه و بخشی در ارتباط با ظن قاچاق است عنوان متروکه در اختیار این سازمان قرار گرفته و بخشی که غیرقابل مصرف درحال انهدام است و مابقی درحال فروش است.
وی خاطرنشان کرد: با تاکید بازپرس، سخت ترین آزمون های استاندارد در مورد این محموله انجام شده و با مجوزهای سازمان ملی استاندارد و غذا و دارو صادر کردند که در سه استان البرز، تهران خوزستان به مزایده رفت.
اجتهادی ضمن اشاره به این که هزار دستگاه خودروی متروکه در اختیار سازمان قرار گرفته است، اظهار داشت: این آمارها هر روز تغییر می کند که امکان دارد این خودرو ها متروکه و یا به ظن قاچاق است.
رشد ۵۰ درصدی انبار ملکی
علی جمشیدی عضو هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه مجموع انبارهای این سازمان ۴۰۰ هزار متر مربع است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ مجموع انبارهای ملکی سازمان با رشد ۵۰ درصدی به ۲۰۰ هزار مترمربع رسیده است.
رشد ۸۴۱ درصدی فروش
علیرضا نورنژاد عضو هیأت مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول هم در این جلسه بیان نمود: در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴۱ درصد افزایش فروش داشتیم.
وی اظهار داشت: در محاکم قضایی ۸۸ درصد پرونده ها با تلاش کارشناسان به نفع سازمان رای گرفته شده است.
۲ هزار و ۳۰۰ تن چای دبش به فروش رفت
سعید غلامی باغی، معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضمن اشاره به این که اظهار داشت: حجم بالای چای بیشتر از نیاز بازار است که فرایندهای بررسی آن در حال انجام می باشد.
وی افزود: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تن چای دبش در مزایده های تهران به فروش رفته است. هنوز در برخی از استان ها مجوزهای سازمان غذا دارو و استاندارد هنوز صادر نشده است تا در مزایده برگزار گردد.
غلامی باغی بیان نمود: مزایده سبب می شود که هیچ گونه تبعیض و رانتی به شخص حقیقی و حقوقی برای کسی نداشته باشیم ضمن این که امکان خرید اسقاطی هم برای تولیدکنندگان هم فراهم گشته است.