پاداش ۲۵ میلیون تومانی برای معرفی ماینرهای غیر مجاز

به گزارش اجاره، مدیرکل هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید توانیر اظهار داشت: سال جاری با مجوزی که برای اولین بار از سازمان اموال تملیکی گرفته شد، امکان امحای ماینرهای غیر مجاز فراهم گشته است.

به گزارش اجاره به نقل از وزارت نیرو، حامد احمدی اظهار نمود: سال جاری با مجوزی که برای اولین بار از سازمان اموال تملیکی گرفته شد، امکان امحای ماینرهای غیر مجاز فراهم گشته است. با اجرای این قانون برای اولین بار در مشهد تعداد ۸۸۲ دستگاه ماینر غیر مجاز جمع آوری و امحا شد.
مدیرکل هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید توانیر تصریح کرد: هر دستگاه ماینر معادل مصرف برق سه خانوار را به خود اختصاص می دهد که در این شرایط و روزهای گرمی که سپری می نماییم، استفاده غیر مجاز از دستگاههای ماینر و استخراج رمزارز به این شیوه، برای مدیریت شبکه برق بسیار مضر است.
وی همینطور از تلاش شبانه روزی برای شناسایی ماینرهای غیر مجاز اطلاع داد و اظهار داشت: در تازه ترین تلاش ها تعداد ۱۶۴ دستگاه ماینر غیر مجاز در تبریز و ۲۷۶ دستگاه در شیراز کشف و ضبط شده است.
به گفته احمدی برای افرادی که به معرفی ماینرهای غیر مجاز اقدام نمایند پاداش های خوبی در نظر گرفته شده که در همین زمینه به ازای هر دستگاه ماینر غیر مجاز کشف شده، مبلغ یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش تعلق می گیرد.
مدیرکل هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید توانیر افزود: ماینرهای غیر مجاز جمع آوری شده علاوه بر پرداخت جریمه های نقدی، به مراجع قضایی هم معرفی خواهند شد.
وی در عین حال از همه هموطنان درخواست نمود تا با عنایت به شرایط کنونی و گرمای هوا، جهت کمک به تأمین برق پایدار برای همه مشترکان با صنعت برق همکاری کنند.

منبع: