امکان اظهار کالا به گمرک با ثبت درخواست اختصاص ارز ممکن شد

اجاره: نحوه ارسال ثبت سفارش به گمرک برای اختصاص های در صف تغییر نمود که طبق آن امکان اظهار کالا به گمرک با ثبت درخواست اختصاص ارز ممکن شده است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، سازمان توسعه تجارت ایران در بخشنامه ای موضوع تغییر در نحوه ارسال ثبت سفارش به گمرک برای اختصاص های در صف را ابلاغ نمود که برمبنای آن امکان اظهار کالا به گمرک با ثبت درخواست اختصاص ارز ممکن شده است.
در این بخشنامه آمده است: باتوجه به موافقت ریاست سازمان توسعه تجارت صورتجلسه، پیوست خواهشمند است نحوه کنترل اختصاص ارز در ارسال اطلاعات ثبت سفارش به گمرک در گام اول به شرح زیر تغییر یابد.
۱- درباب اولویتهای ۱ یا ۲۱ ثبت سفارش بدون در نظر گرفتن اختصاص ارز به گمرک ارسال شود.
۲- درباب اولویتهای ۲۲ و ۲۳ فقط در صورتی اطلاعات ثبت سفارش ارسال شود که یا پرونده دارای حداقل یک ردیف اختصاص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد و یا درخواست اختصاص ارز آن حداقل ۱۵ روز در صف اختصاص ارز بانک مرکزی مانده باشد.
۳- درباب اولویتهای ۲۴ و ۲۵ فقط در صورتی اطلاعات ثبت سفارش ارسال شود که یا پرونده دارای حداقل یک ردیف اختصاص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد و یا درخواست اختصاص ارز آن حداقل ۳۰ روز در صف اختصاص ارز بانک مرکزی مانده باشد.
۴- درباب سایر اولویتها فقط در صورتیکه ثبت سفارش دارای حداقل یک ردیف اختصاص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد اطلاعات ثبت سفارش به گمرک ارسال شود.
لازم به ذکر است قواعد مربوط به نامه های شماره ۲۱۷۵۳۸۴ و ۲۵۵۱۲۶۸ همچنان به قوت خود باقی است. خواهشمند است مراتب اجرای این مساله یک ماه قبل از عملیاتی شدن، آن در سامانه جامع تجارت به اطلاع بازرگانان برسد.

منبع: