یک مقام گمرکی در گفت وگو با اجاره: دپوی برنج در گمرکات به سبب مشکلات مربوط به ثبت سفارش است

به گزارش اجاره، یک مقام گمرکی اظهار داشت: هم اکنون به سبب عدم صدور مجوز ثبت سفارش، محموله های برنج بلاتکلیف مانده اند و در صورتیکه این مجوز صادر شود، گمرک در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ترخیص اقدام خواهدنمود.

یک منبع مطلع در گمرک ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد برنج های مانده در گمرک، اظهار داشت: نخستین مجوز واردات کالا ثبت سفارش است و وقتی ثبت سفارش نباشد، کالا را نمی توان بصورت صد در صدی ترخیص کرد یا این که اجازه ورود داد. درباب برنج نیز این مشکل پیش آمد و ثبت سفارش این کالا دیرهنگام بازگشایی شد.
وی اضافه کرد: این در حالیست که گمرک ایران در ترخیص واردات کالاهای اساسی بیشترین همکاری را دارد و وقتی صاحب کالا تمام مجوزها را داشته باشد کالا در کوتاهترین زمان ممکن ترخیص می شود؛ در حقیقت کالاهای اساسی را بصورت درصدی هم ترخیص می نماییم و اگر صاحب کالا مشکل ارزی نداشته باشد بصورت صد در صدی هم ترخیص می نماییم.
او اظهار داشت: هم اکنون به سبب عدم صدور مجوز ثبت سفارش، محموله های برنج بلاتکلیف مانده اند و در صورتیکه این مجوز صادر شود، گمرک در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ترخیص این کالا اقدام خواهید کرد.
وی اشاره کرد: بدین سبب باید وزارت جهاد کشاورزی و صمت برای حل مشکل واردکنندگان برنج ورود کنند برای اینکه در این مورد حتی بحث ارزی هم مطرح نیست بلکه بحث مربوط به ثبت سفارش است.