وزیر اقتصاد: مقررات وام ازدواج تغییر نکرده است

به گزارش اجاره، وزیر اقتصاد با طرح پیشنهاد اعطای بخشی از تسهیلات ازدواج به زوج هایی که تعجیل دارند، اظهار داشت: بانکها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود توضیح داد: روز گذشته در دیدار مدیران بانکها بر لزوم اولویت دادن پرداخت وام ازدواج جوانان تاکید کردم.
وی افزود: البته با عنایت به صف ۳۰۰ هزار نفری وام ازدواج و محدودیت منابع بانکهای کشور پیشنهاد دادم در مورد طرح امکان تأمین لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان را هم، در کنار پرداخت وام نقدی، بررسی لازم بشود که کمک خوبی هم به رونق تولید می کند.
وزیر اقتصاد همینطور اظهار داشت: وام ازدواج سال جاری بدون توجه به میزان افزایش منابع قرض الحسنه بانکها با دو برابر شدن به ۳۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل بانکها به علت سایر تعهدات به کندی و با تأخیر نسبت به پرداخت وام ازدواج پرداخت می کنند و مورد اعتراض نمایندگان مجلس هم بود.
وی افزود: این طرح، در صورت امکان اجرایی شدن، می تواند به شکل اختیاری برای زوج های جوانی که تعجیل داشته و منتظر وام ازدواج برای تأمین لوازم خانگی موردنیاز تشکیل خانواده هستند، راه گشا باشد.
همتی در انتها تصریح کرد: بانکها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند و در شرایط و مقررات پرداخت وام ازدواج هیچ تغییری به وجود نیامده است.