رئیس سازمان ملی بهره وری ایران: منابع مالی موجود برای سرمایه گذاری مناسب نمی باشد

به گزارش اجاره، رئیس سازمان ملی بهره وری ایران اظهار داشت: جایزه نت به علت بهره وری سرمایه اهمیت بالایی دارد، در شرایط کنونی منابع مالی خوبی برای سرمایه گذاری نداریم و بودجه موجود صرف مسائل جاری می شود.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، میر سامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران امروز (سه شنبه، ۱۷ مهر) در هفتمین دوره همایش جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران با اشاره به اینکه منابع مالی موجود برای سرمایه گذاری مناسب نمی باشد، اظهار داشت: جایزه نگهداشت و مدیریت دارایی ها جز ۶ جایزه ای است که از سازمان بعنوان یک نهاد اعتبار بخشی دارای مجوز است و بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: در نظام اعتباربخشی در سازمان اهدافمان از جوایز اینست که آن جایزه یک نهاد جریان ساز جهت کمک به گفتمان سازی و الگو نمایی در آن حوزه و در نهایت ارتقای بهره وری است بنابراین کیفیت جوایز برای ما خیلی مهم است و جایزه نت به علت بهره وری سرمایه اهمیت بالایی دارد؛ در شرایط کنونی منابع مالی خوبی برای سرمایه گذاری نداریم و بودجه موجود صرف مسائل جاری می شود. بنابراین توان زیادی در قسمت دولتی وجود ندارد که نسبت به سرمایه گذاری و تجهیزات اقدام جدی را انجام دهیم.
وی بیان نمود: با عنایت به آمار، میزان تشکیل سرمایه در حوزه ماشین آلات یک پنجم تشکیل سرمایه در حوزه ساختمان بوده است. همینطور محرومیت هایی هم وجود دارد که برای خرید هم دستمان بسته است و موجود بودن ماشین آلات، در دسترس بودن و آماده بودن شأن برای تولید، اهمیت بالایی دارد؛ بهره وری نیروی کار هم مهم می باشد که با عنایت به مبحث نگهداری و تعمیرات ایجاد می شود.