رئیس سازمان برنامه و بودجه: بخش کشاورزی در گذشته به لحاظ آمار، لطمه زیادی دیده است

به گزارش اجاره، رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: بخش کشاورزی در گذشته لطمه زیادی به لحاظ آمار دیده و سرشماری عمومی با این پیشینه نامناسب برای ما اهمیت زیادی دارد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، اول آبان روز ملی آمار و برنامه ریزی در تقویم ایران نامگذاری شده است. مراسم گرامیداشت این روز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس مرکز آمار ایران و تعدادی از مدیران کشوری اجرا شد.
سید حمید پورمحمدی، رییس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم اظهار داشت: امروز سه شنبه اول آبان روز مبارکی برای خانواده برنامه و بودجه است برای اینکه هم روز آمار و برنامه ریزی است و هم برمبنای قانون، لایحه بودجه باید تقدیم مجلس شود که هر دو صورت پذیرفت. تقارن هر دو را به فال نیک می گیریم.
وی اضافه کرد: در ایام آینده واقعه مهم دیگری مقرر است اتفاق بیفتد که در تامین امنیت غذایی حائز اهمیت می باشد. سرشماری عمومی کشاورزی برای برنامه ریزی این حوزه بسیار کمک کننده است.
پورمحمدی توضیح داد: نخست به علت جایگاه ۴ میلیون بهره بردار که حکومت برای پشتیبانی از آنها باید آمار دقیق در اختیار داشته باشد. موضوع دوم، حساسیت اجرای سند امنیت غذایی است. اگر برای آن داده نداشته باشیم تصمیمات برمبنای حدس و گمان خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بخش کشاورزی به لحاظ داده لطمه دیده ایم، اشاره کرد: دقت در سرشماری باتوجه به پیشینه نامناسب آن برای ما خیلی مهم است.
پورمحمدی در آخر به سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۴۰۵ اشاره نمود و اظهار داشت: تفاوت سرشماری این دوره با گذشته آمار ثبتی مبنا خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.