برای دور زدن تحریم ها صورت می گیرد؛ گسترش همکاری مالی و بانکی ایران و روسیه

مسؤلان روسیه و ایران در مورد همکاریهای دو کشور در زمینه مالی و بانکی به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، به نظر می آید با افزایش تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا بر ضد روسیه به علت حمله این کشور به اوکراین، مسئولین سیاسی این کشور به دنبال راه هایی برای دور زدن این تحریم ها هستند.
طبیعی است با عنایت به روابط دوستانه ایران و روسیه و از آن مهمتر مقابله بیشتر از ۴ دهه ای ایران در مقابل تحریم های خصمانه آمریکا و متحدانش روس ها بخواهند این تجارب گرانبها در اختیار آنها گذاشته شود.
در همین خصوص کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفت و گو با خبرگزاری تاس اظهار داشت: مقامات روسیه و ایران بزودی نشستی در مورد همکاریهای مالی و بانکی خواهند داشت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در زمینه همکاریهای مالی و بانکی مسئولین بانکی و اقتصادی دو کشور به صورت مستمر با یکدیگر در تماس هستند و به نظر می آید در آینده ای بسیار نزدیک هم شاهد دیدار مسئولین دو کشور با هم در مورد رفع مشکلات احتمالی باشیم.
جلالی اظهار داشت: طرفین درحال کوشش برای توافق بر سر نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی هستند که در آن تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.
وی تصریح کرد: مسئولین روسیه و ایران برای گفتگو در مورد افزایش همکاری ها در موضوعات مختلف، سفرهایی را برنامه ریزی می کنند.
وی اضافه کرد: بعد از تفاهم متقابل رؤسای جمهور دو کشور، باید شاهد تبادلات هیئت های مختلف در همه سطوح باشیم بنابراین، طرفین به صورت متقابل برنامه ریزی می کنند تا مقامات دو کشور در همه زمینه ها همچون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیدار کنند.
به نظر می رسد با عنایت به تحریم های روسیه باید شاهد افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در آینده ای نزدیک باشیم، چون آنطور که پیداست روسیه برخلاف میل آمریکا و اتحادیه اروپا به پیش روی های خود در اوکراین ادامه می دهد و از طرفی کشورهای غربی هم بر تحریم های این کشور روز به روز می افزایند.

منبع: