خاندوزی اعلام کرد؛ جزئیات حمایت بانکها از بورس

به گزارش اجاره، وزیر اقتصاد اظهار داشت: شورایعالی بورس تصمیم به افزایش دامنه نوسان گرفته و قرار شد هفته آینده از جانب سازمان بورس اعلام گردد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، سیداحسان خاندوزی امروز در حاشیه بازدید از شرکت اعتبارسنجی جمع خبرنگاران اظهار نمود: جلسه شورایعالی بورس برای پشتیبانی از بازار سرمایه تشکیل و قرار شد بانکها با منابع خود واحدهای سرمایه گذاری صندوق تثبیت بازار از بورس حمایت کنند.
وزیر اقتصاد ضمن اشاره به کمک ۲۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و صندوق تثبیت اظهار داشت: سال قبل صندوق توسعه ملی طبق یک مصوبه قانونی منابعی را باید به صندوق تثبیت واریز می کرد آنجا ما پیشنهاد مشارکت را دادیم و در صندوق توسعه ملی بر یونیت ها سرمایه گذاری کرد و یونیت های صندوق را خریداری کرد و آخر سال که گزارش مالی که صورت ها بررسی کرد، افراد در صندوق توسعه ملی در صندوق ابزار شادمانی و رضایت کردند.
خاندوزی در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با ممنوعیت قانونی ورود بانکها به بازار سرمایه تصریح کرد: با تأیید بانک مرکزی پیمودن تشریفات ارکان بانکها این اقدام قابل اجرا می باشد و احتیاج به قانون ندارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با افزایش دامنه نوسان بورس اظهار داشت: شورایعالی بورس، تصمیم به افزایش دامنه نوسان گرفته و قرار شد هفته آینده از راه سوی سازمان بورس اعلام گردد.
خاندوزی خاطرنشان کرد: چند محور در جلسه فوق العاده بورس عنوان شد که بخشی آن در رابطه با پیشنهاد سازمان بورس بود که با نگاه مثبت بانک مرکزی مواجه گردید. این پیشنهاد بر مبنای اینست که کمک های به شکل قدیمی خودش در شکل حمایت ها از یونیت های صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق توسعه بازار از راه بانکی حمایت شویم.
وی افزود: این اقدام هم برای بانکها سرمایه گذاری به حساب می آید و هم منابع مردم در بانکها از بین نمی رود و هم سودآور خواهد بود. از طرفی به نهادهایی تثبیتی کمک خواهد شد.

منبع: