معاون سازمان اموال تملیکی: ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی در ۶ ماه تعیین تکلیف شد

به گزارش اجاره، معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، سعید غلامی باغی در دوره آموزشی تشخیص و ارزیابی، بازاریابی و فروش که با حضور کارکنان این سازمان از ۳۰ استان کشور برگزار شد، اظهار نمود: بررسی آمارها و گزارش ها در شش ماهه سال جاری حاکی می باشد که با تلاش کارکنان ستاد و استان ها، عملکرد درخشانی به ثبت رسیده و تعیین تکلیف بموقع کالا، روند مثبت و صعودی خویش را طی می کند.
عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اضافه کرد: در شش ماهه ۱۴۰۰ فقط سه هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده بود اما با اقدامات صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری، ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است.
وی با اشاره به اینکه روند افزایش بهره وری در سازمان محسوس است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۶۰ درصد کالاها انهدام یا استرداد می شد اما امسال ۸۴ درصد از کالاها یا فروخته شد یا اعاده شده و به چرخه اقتصاد بازگشته است.
عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضمن اشاره به تبدیل حراج های حضوری به حراج الکترونیکی تصریح کرد: فروش کالا به شکل مذاکره ای کاسته شده اما فروش مزایده ای با رشد ۵۰۰ درصدی همراه بوده است.
وی با اشاره به اینکه تبدیل حراج حضوری به حراج خرده فروشی و گذار از روش سنتی به مدرن یکی از موفق ترین برنامه های سازمان بود، خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد از فروش سازمان در بستر الکترونیک دولت صورت می گیرد و فقط سه درصد از کالاها شامل سریع الفساد و یا کالاهایی که تکلیف قانونی می باشد، خارج از مزایده به فروش می رسد.
غلامی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان بر پنج استان متمرکز است، اظهار داشت: ۷۵ درصد فروش سازمان توسط استانهای تهران، قم، هرمزگان، آذربایجان غربی و خوزستان صورت می گیرد و اغلب رسوبات کالا در گمرکات و بنادر این استان ها است.
عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به تنهایی ۵۵ درصد تعیین تکلیف کالاها را برعهده دارد، افزود: پنج استان ۸۶ درصد تعیین تکلیف کالاهای سازمان را انجام می دهند ازاین رو باید با برنامه ریزی از ظرفیت سایر استان ها استفاده نمود.

منبع: